Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
   
Startseite    Login     
Informationen / Hilfe      Veranstaltungen      Personen     

Independent Studies I (B.Ed. Modul 7.3) - Einzelansicht

Grunddaten
Veranstaltungsart Übung Langtext
Veranstaltungsnummer 6246 Kurztext
Semester SoSe 2024 SWS
Erwartete Teilnehmer/-innen 20 Max. Teilnehmer/-innen
Rhythmus jedes Semester Belegung Belegpflicht
LV-Kennung (Lehrevaluation) 157966   Kurz-URL https://klips.rptu.de/v/157966
Hyperlink   Durchführungsart Präsenz
Sprache englisch
Belegungsfristen
2. Belegphase (O-Phase)    15.04.2024 - 18.04.2024   
Einrichtung :
RPTU Kaiserslautern-Landau
3. Belegphase    26.04.2024 - 10.05.2024   
Einrichtung :
RPTU Kaiserslautern-Landau
Abmeldephase    25.03.2024 - 26.05.2024    derzeit aktiv
!!! ACHTUNG - Nur für Abmeldung !!!

Einrichtung :
RPTU Kaiserslautern-Landau
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für SOGo
  Tag Zeit Rhythmus Termin Prüfungs-
termin
Raum Gebäude / Karte Campus Lehrperson Sprache Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für SOGo
Mo. 08:00 bis 08:15 Einzel am 22.04.2024          

Termin wurde aus technischen Gründen gesetzt. Bitte nicht beachten!

 
Gruppe [unbenannt]:
 


Zugeordnete Personen
Zugeordnete Personen
Zuständigkeit
Polzenhagen, Frank, Prof. Dr. verantwortlich
Reif, Monika, Dr. begleitend
Prüfungen / Module
PrüfungsNr
ModulKz Prüfung / Modul ECTS PO-Version Standort Prüfung für Studiengänge
301703 E-M0703 Independent Studies I 2 0 LD Bachelor of Education Englisch (20111)
Zuordnung zu Einrichtungen
Fach Anglistik
Inhalt
Kommentar

Independent Studies I (BEd, Modul 7.3)

Credits: 2 CP (= 60h)

 

Design and objectives of the course

In this self-study course, students become familiar with digital tools and AI-based writing assistants that are (or can be) used in the EFL classroom. Following the instructions in an accompanying OLAT-course, they document their independent work and reflect on their experience with these materials. Students work in groups of 3-4.

Component A (50%): Schoolbook publishers provide digital teaching assistants (digitale Unterrichtsassistenten) for their textbooks. In this component, each group selects one of the textbooks of the Klett series Green Line and chooses one specific unit to work on. Students familiarise themselves with the digital teaching assistant for this unit and document their experience in an OLAT-portfolio (advantages, challenges, limitations, disadvantages), following the instructions in the accompanying OLAT-course. The tools are made available in the self-study centre for languages (Selbstlernzentrum/SLZ).

Component B (50%): AI-based writing tools such as ChatGPT or DeepL Write have become a reality that cannot be ignored in the EFL classroom context. In this component, students critically engage with such tools. Following the instructions/tasks in the accompanying OLAT-course, they document their work, reflect on and discuss their experiences with these tools with their group members and review the output of the AI-tool in an OLAT-portfolio.

We will meet in an in-person session in the first or second week of the semester to introduce this course (dates will be announced).


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 1 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2024 gefunden:
User auf Server node2: 556