Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
   
Startseite    Login     
Informationen / Hilfe      Veranstaltungen      Personen     

Applied Linguistics: Second Language Development (Modul 8, 8.1) - Einzelansicht

Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Langtext
Veranstaltungsnummer 6230 Kurztext
Semester SoSe 2024 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen 25 Max. Teilnehmer/-innen
Rhythmus keine Übernahme Belegung Belegpflicht
LV-Kennung (Lehrevaluation) 156385   Kurz-URL https://klips.rptu.de/v/156385
Hyperlink   Durchführungsart Präsenz
Sprache englisch
Belegungsfristen
1. Belegphase    25.03.2024 - 07.04.2024   
Einrichtung :
RPTU Kaiserslautern-Landau
Abmeldephase    25.03.2024 - 26.05.2024    derzeit aktiv
!!! ACHTUNG - Nur für Abmeldung !!!

Einrichtung :
RPTU Kaiserslautern-Landau
3. Belegphase    26.04.2024 - 10.05.2024   
Einrichtung :
RPTU Kaiserslautern-Landau
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für SOGo
  Tag Zeit Rhythmus Termin Prüfungs-
termin
Raum Gebäude / Karte Campus Lehrperson Sprache Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für SOGo
Do. 12:15 bis 13:45 woch 25.04.2024 bis 25.07.2024  RK 107 Gebäude Rote Kaserne Landau        
Gruppe [unbenannt]:
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person
Zuständigkeit
Polzenhagen, Frank, Prof. Dr. verantwortlich
Prüfungen / Module
PrüfungsNr
ModulKz Prüfung / Modul ECTS PO-Version Standort Prüfung für Studiengänge
200801 E-M801 Language Acquisition / TEFL (gültig ab: 01.10.2010) 4 0 LD M.Ed. Gymnasium Englisch (20103), M.Ed. Realschule Plus Englisch (20102), Zertifikat Englisch (20118)
Zuordnung zu Einrichtungen
Fach Anglistik
Inhalt
Kommentar

M8 Applied Linguistics: Second-Language Development/Teaching

 

Course contents & aims

In the first part of the course, we will look at some insights from theories of language acquisition and language learning that are relevant to the classroom context. We will also go through some major differences between German and English that pose problems to German learners of English.

In the second part of the course, we will look at means of teaching vocabulary and grammar that are informed by recent cognitive-linguistic approaches to foreign-language teaching. So far, only very few elements of these approaches have found their way into the German EFL classroom, yet they promise to be of much benefit to students and teachers. Topics include the language of emotions (e.g. full of joy, love-sick, bursting with anger), modal auxiliaries (e.g. may, can, must), motion verbs (e.g. come, go, run, crawl), various syntactic construction (ditransitive construction, prepositional dative), the Tense-Aspect system of English.

The second part of the course will be based on group work. Each group will prepare one of the topics and develop sequences and exercises that can be used in the classroom. The groups will then present their topic and the output of their work to the course.

 

After successfully completing this course, students should

-          be familiar with basic theories of language acquisition/learning

-          be familiar with basic cognitive principles guiding language learning

-          be able to (critically) assess schoolbook materials from this perspective

-          be able to develop classroom activities supportive of the learning of specific linguistic phenomena (e.g. supportive multimodal approaches, supportive physical activities)

 

Class format

-          In-person.

 

Assessment

term paper (M8)

Voraussetzungen

Abgeschlossenes B.Ed.-Studium / Doppeleinschreibung


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 1 mal im Vorlesungsverzeichnis SoSe 2024 gefunden:
Sprachwissenschaft  - - - 1
User auf Server node2: 502