Zur Seitennavigation oder mit Tastenkombination für den accesskey-Taste und Taste 1 
Zum Seiteninhalt oder mit Tastenkombination für den accesskey und Taste 2 
   
Startseite    Login     
Informationen / Hilfe      Veranstaltungen      Personen     

Text Analysis and Production: Shortcomings and Learning Opportunities of AI Tools (B.Ed. M6.1/M6.4 & Zwei-Fach-B.A. Seminar Options M5/M6) - Einzelansicht

Grunddaten
Veranstaltungsart Seminar Langtext
Veranstaltungsnummer 6234 Kurztext
Semester WiSe 2024/25 SWS 2
Erwartete Teilnehmer/-innen 20 Max. Teilnehmer/-innen
Rhythmus keine Übernahme Belegung Belegpflicht
LV-Kennung (Lehrevaluation) 159069   Kurz-URL https://klips.rptu.de/v/159069
Hyperlink   Durchführungsart Präsenz
Sprache englisch
Belegungsfristen
1. Belegphase    23.09.2024 - 06.10.2024   
Einrichtung :
RPTU Kaiserslautern-Landau
Abmeldephase    23.09.2024 - 24.11.2024   
!!! ACHTUNG - Nur für Abmeldung !!!

Einrichtung :
RPTU Kaiserslautern-Landau
3. Belegphase    25.10.2024 - 08.11.2024   
Einrichtung :
RPTU Kaiserslautern-Landau
Termine Gruppe: [unbenannt] iCalendar Export für SOGo
  Tag Zeit Rhythmus Termin Prüfungs-
termin
Raum Gebäude / Karte Campus Lehrperson Sprache Bemerkung fällt aus am Max. Teilnehmer/-innen
Einzeltermine anzeigen
iCalendar Export für SOGo
Di. 16:00 bis 18:00 woch 22.10.2024 bis 04.02.2025        Reif      
Gruppe [unbenannt]:
 


Zugeordnete Person
Zugeordnete Person
Zuständigkeit
Reif, Monika, Dr. verantwortlich
Prüfungen / Module
PrüfungsNr
ModulKz Prüfung / Modul ECTS PO-Version Standort Prüfung für Studiengänge
300601 E-M601n Linguistics (gültig ab: 01.10.2013) 3 0 LD Bachelor of Education Englisch (20071), Bachelor of Education Englisch (20111)
301604 E-M0604 Linguistics (gültig ab: 01.10.2013) 4 0 LD Bachelor of Education Englisch (20111)
Zuordnung zu Einrichtungen
Fach Anglistik
Inhalt
Kommentar

Text and media literacy is a key aim of English language teaching at secondary level and is recognised as a separate area of competence in the curriculum. English teachers deal with written texts in the foreign language in a variety of ways, especially in Year 10, which focuses on the receptive and productive use of different types of texts.

The availability of AI-based text generators/writing assistants such as Deep L Write/Translate, Grammarly and ChatGPT presents (prospective) teachers with challenges: How can I recognise that a text was written by the students themselves? How do I motivate my students to engage in creative writing activities (as a counter-concept to the "stochastic parrot")?

At the same time, AI tools open up new possibilities for learning native language collocations and syntactic patterns, as well as for automated peer review.

In this course, the advantages and dangers of using AI tools in the area of (written) language production in a TEFL context will be critically discussed.

Using three types of texts (i.e. news report, argumentative essay and a creative writing format), the course will introduce general text features such as cohesive devices and information structure, as well as genre-specific characteristics such as text arrangement and style. Students will engage in writing tasks similar to those suggested in textbooks for grade 10 and Oberstufe (e.g. Green Line Transition, Green Line for Oberstufe, Context for Oberstufe) and will experiment with AI tools such as Deep L and ChatGPT.

Zielgruppe

Bachelor of Education (B.Ed.)

Module 6.1 or Module 6.4

 

Zwei-Fach-Bachelor (B.A.)

Module 5.1/5.2/5.3 or Module 6.1/6.2/6.3


Strukturbaum
Die Veranstaltung wurde 1 mal im Vorlesungsverzeichnis WiSe 2024/25 gefunden:
Sprachwissenschaft  - - - 1
User auf Server node1: 471